14 maj 2014

Novellskrivande A

Nu är jag tillbaka hemma igen efter dagislämning och träning. Jag mår bättre än någonsin just nu då jag haft en underbar resa från måndag till tisdag uppåt i landet. Spontant känner jag att den resan gjorde susen för mitt humör och välbefinnande. Vi behöver åka iväg och "bara vara" då och då för att komma igen - livet är kort!

Dagens citat: "Kill your darlings". (Ska förklara den senare. Nej, det handlar inte om att du ska ta död på någon, bara hur du lättast skriver en bra text/novell som människor vill läsa. Skrivteknik helt enkelt. Jag älskar att skriva bra, rätt och intressant. Fastnade på detta bitska citat som jag gärna vill skriva en reflektion kring.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C