29 juli 2014

Hur jag äter för att hålla mig i form

Fick en fråga från en läsare om hur jag gör för att hålla mig i form, och tänkte ge er lite tips om hur jag gör för att hålla mig smal. Mycket tycker jag handlar om att vanor och livsstil för att kunna hålla sig smal hela tiden men också vilja, och framförallt tid. För att hålla mig i form tar jag hand om mig själv genom att träna och genom att försöka äta bra mat.

Frukost är för mig den viktigaste måltiden på dagen (just på morgonen är förbränningen som bäst) vilket gör att du kan äta mer då än senare på kvällen. Till lunch äter jag helt fisk eller sallad och skär gärna ner på kolhydraterna (som pasta, ris och potatis).

Till middag kan jag ibland äta havregrynsgröt eller mjölk med flingor (som ett kvällsmål ungefär) och skulle jag bli sugen på något sött så väljer jag gärna mörk choklad med mintsmak. Kaffe är lite av ett beroende så det kan jag dricka minst en kopp om dagen av, men det får helst inte bli för många då jag har svårt att sova om jag får i mig för mycket av det.

Sedan så väljer jag gärna motionsformer som jogging, jympa och powerwalk när jag ska ut och träna. Fyra till fem pass i veckan är inte ovanligt för mig. Just vikter på gymmet skippar jag gärna då jag inte vill bygga muskler utan mer ha en naturligt slank kropp. 

Alkohol brukar jag oftast skippa, men väljer jag att ta ett glas så blir det helst vitt vin (då det innehåller mindre kalorier än rött). Alkohol är en av de största kaloribovarna och därför håller jag mig gärna undan den så gott som det går och rökning håller jag mig också undan (då det försämrar min kondition och min hälsa). Har tidigare rökt och gjort små uppehåll, men hoppas nu kunna hålla mig borta från det helt och hållet då jag dessutom har astma som gör mig trött.


Snygga kläder passar bäst på en fin kropp
(då mår jag också bättre).

2 kommentarer:

  1. "Fick en fråga om hur jag äter från en läsare för att hålla mig i form och tänkte ge er lite tips om hur jag gör för att hålla mig smal"

    Hålla sig i form och hålla sig smal är inte nödvändigtvis samma sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske inte, men jag menar lite mer hur jag gör för att få mig själv i den formen jag vill ha, dvs. smal.

      Radera

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C