29 maj 2016

När man vet vart man ska

Jag växte upp i ett ytterstadsprojekt
Blev ett socfall snabbt svär ingenting va lätt
Jag satt och rökte ganja hela dagarna
Jag hade inga pengar så vi börja bryta lagarna
Det var ju ganska kul att kasta sten mot en snut
Stog i centrum varje dag tills natten tog slut
Hade planer på att skaffa mig en framtid
När alla drog till skolan gick jag haffa mig en haschbit
Satt i parken på bänken som liten
Tänkte för mig själv "är jag den enda som e vilsen?"
Tiden gick och jag drogs in mer och mer
Beroende och shit, jag va på väg att falla ner
Men jag visste någonstans inuti min själ
Så finns det mer än denna neger i misär
Jag tror det va musiken som förstod
Jag sa hejdå till soc, visa fingret och ba drog

Nu måste vi dra, ja vi ses väl nån dag
Jag svär livet blir bättre när man vet var man ska

jag satt och plinka på en synt med en stråke
Jag fick ett samtal av en vän som va på kåken
Det blev ett samtal som ändrade mitt liv
Jag fick en tid på nåt som hette EMI
Och helt plötsligt gick allt väldigt snabbt
Jag titta upp mot skyn och ba sa till gud: Tack
Det e så det känns när man uppnår sin dröm
Och man har kämpat hela livet för å få den
Jag stod på toppen av ett berg och bara skrek ut
Jag levde fullt ut, du vet hur
Jag blev en kändis stor som bara den men
Favoritnegern vilket jävla skämt Ken
Jag satt där precis på samma bänk
I exakt samma park jag bara satt och längta hem
Det va så kallt att jag va tvungen att dra in
Jag svär jag lämna allt för att skaffa min familj

Nu måste vi dra, ja vi ses väl nån dag
Jag svär livet blir bättre när man vet var man ska

Livet är så underbart när man hittar rätt
När man e gammal och man ser sin stora släkt


Finns ingenting jag ångrar av allt jag har gjort
Livet det blev så mycket bättre än jag trott
Till mina fina barn, till er mitt hela liv
Jag älskar när ni tar era små kliv


Jag e så lycklig, jag vet jag valde rätt
Och tillslut så kommer allt bli perfekt

Livet kan va svårt men jag svär det bara spela på
Våra minnen det är allt vi kommer leva på
Säg hejdå för livet går vidare
Och kom ihåg att det finns nåt som e finare
Tack för mig, vi hörs väl ganska snart igen
För just nu är det faktiskt dags att dra igen
Så ha det bra min vän vi syns väl nån dag igen
Om jag nånsin kommer tillbaks hem
Nu måste vi dra, ja vi ses väl nån dag

Jag svär livet blir bättre när man vet var man ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C