8 juni 2016

Makeuptips: Contouring






Köpte hem nytt enkelt contour-kit från MUS
då jag behövde lite hjälp på traven att framhäva kindbenen.
(Lägger mycket av den bruna färgen under kindbenet i cirkulerande rörelser
allteftersom jag arbetat igenom hela vägen.)

-

275 pix för pensel och duoskugga och voilá.
Räcker gott och väl med bara två färger istället för sex skuggor
från Anastasias för att forma.

-

Behöver inte vara krångligare än detta och skippar Anastasias 
multiskugga. Alla produkter jag har på mig är i princip från MUS 
(lönar sig med rätt produkter.)


Blev förvånad över hur pass mycket skillnaden syns.
Tog bara några snabba bilder. Funkar bra all-day-around.
(I min sminkväska.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
Känd fashionista, småbarnsmamma och bloggerska. Har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Bloggar även om mitt familjeliv som singelmamma. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbar inom restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Snapchat: Cindy_Hedberg. Massa kärlek /C