4 juni 2016

Gårdagens roliga

Gårdagen roliga på jobbet:

(Jag) på väg att ta bord 3 där det sitter ett sällskap på fyra personer, varav två manliga och två kvinnliga i övre medelåldern. Frågar vänligt om de har vill ha kaffe och efterrätt (i sedvanlig ordning) varav en av männen svarar snabbt:

Han: Jo, det fick vi av den yngsta. Det var hon som skulle ordna efterrätten.

Jag: Jaha, så det syns vem som är yngst (lite smått ironisk på ett hjärtsamt vis). 

Han: (Svarar allvarligt utan att tänka) Ja, men det gör det.

(Här går jag ifrån och skrattar lite för mig själv. Ser nog inte ut att vara så ung längre då. Happ, jag som trodde bättre om mig själv! Efterrätten ordnades (efter denna konversation) av den yngsta servitrisen, kan jag tillägga efter denna lite smått roliga händelse (och inte den äldsta). Ibland är det bra att få en liten ögonöppnare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C