25 juni 2016

Kallrökt lax med dillstuvad potatis

En av mina absoluta favoriträtter, enkelt att göra och smakar fabolous. Recept finner ni här:


- http://www.icakuriren.se/recept/rokt-lax-med-dillstuvad-potatis


Jag är en sucker för vanlig svensk husmans. Finns nog inget godare (och framförallt att laga mat från grunden)! Kombon av det kalla mot det varma i denna rätt - och smakerna - gör den suverän. Värt att testa. Passar den som föredrar fisk framför kött och är enkel att laga till lunch. Varför inte ett glas vitt till i sommarvärmen? Mitt bästa tips för att hitta ett passande är att fråga om det på Systembolaget. Ett av mina absoluta favoritvin är El Coto och går utmärkt till tyngre kötträtter ex. oxfilé såsom Plankstek. För vana vindrickare fungerar det också att dricka exakt som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C