11 juni 2016

Mina största inspirationskällor (vilka namn jag följer)

I form av skönhet och vackra sminkingar: Marie Plosjö

I form av stil och design samt blogg: Kenza Zouiten

I form av livsstil och skönhet: Natacha Peyre

I form av mammaroll och skönhet: Lorena Sanchez

I form av design och klädskapande: Anine Bing

Familjeliv och makeup: Kim Kardashian (och resten av Kardashian family)

I stilväg och livsstil: Sofi Fahrman


Jag tror vi alla har människor vi ser upp till och vill efterlikna, dessa är de namn jag inspireras av när jag tänker hur jag vill formas som människa och efterlikna (dock aldrig till 100 %). Men dessa namn har gett mig inspiration för hur jag väljer att skapa och vara. Att skapa är kul och det kan man aldrig bli för ung eller gammal för. Dessa är i alla fall de namn som jag tycker har en stil i min smak och som jag gärna lyfter upp. Mycket av det jag gör på min blogg och för mitt liv är inspirerat av dessa namn. Att vara en förebild innebär att våga sticka ut och det gör alla dessa namn på ett sätt som faller mig i smaken, därav många idéer till mitt skapande och en större förståelse till den jag är och vart jag vill komma.

Att vara en förebild innebär till mångt och mycket att våga gå sin egen väg och våga göra det som inte andra vågar dock utan att skada andra och enbart göra det som är gott för en själv och andra i ens omgivning. Dock viktigt att aldrig vara annat än sig själv men influenser är viktigt för att själv hitta det positiva hos en själv. Vi kan aldrig välja att vara annat än oss själva, men vi kan välja hur vi lyfter upp oss själva på bästa sätt för att ytterligare bli lite bättre på det sättet vi själva vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C