15 juni 2016

Brapodcast.se

Hittade en otroligt (framförallt intressant) men även duktigt återberättad pod om svenska mordfall genom tiderna (alla dokumenterade): 

Finns gratis att hämta på i-tunes för att lyssnas på antingen via mobil eller dator på denna länk:

https://itunes.apple.com/se/podcast/mordpodden/id1107993389?mt=2&ign-mpt=uo%3D2

Lex-Bobby fallet är en av många fall som återberättas (en 10 -årig kille som blev mördad av sin mamma och styvpappa från Stenungsund genom svår misshandel och tortyr). Otroligt intressant (och även gripande på många sätt) skildras detta fall i berättarform på ett lättförståeligt och intressant sätt. Dock varning för känsliga läsare. Allt är hämtat från dokumenterade verkliga händelser (domar och media).

Min första tanke bakom denna historia är: Sådant ska aldrig få hända igen. (En gång är en gång för mycket.) Kan vara ett extra känsligt avsnitt för många föräldrar (kan personligen undra vart ordet samvete kom från när jag lyssnar).

"Berättartekniken bakom denna podd är slående vilket gör den otroligt intressant och varför jag tipsar vidare bakom alla gripande fall."

Lyssna gärna för att beröras och få en tankeställare om vilken värld det är vi lever i.

Not everyone are good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C