5 juli 2016

Nytt guld i sminkväskan (perfekt bas)


Nytt guld i sminkväskan från Make Up Store.
Mineralpuder med shimmer i färgen Sahara. Ett måste!
(Läggs med puderborsta sist av allt dock ej under ögonen.)

-

Ger en otroligt fin lyster i hyn speciellt under sommaren
Kostar ca 395 pix. Använder denna ovanpå MUS's foundation i färgen Olive
samt concealern Cover All Mix under ögonen, på finnar och runt näsa och mun
för att få den bästa basen.

-

Foundationen lägger jag med vanlig svamp. Har provat fondatioborste,
men alltid återgått till svamp då jag tycker att färgen lättare flyter ut på alla 
områden av den.



(Ett minikit att förvara alla borstar samt en del skuggor och pennor i.)
Perfekt att ta fram för vardags.


I concealerväg (trio):

Den gula läggs under ögonen, den röda för att dölja finnar samt runt 
näsvingarna för att dölja rodnader.

Den gula och den röda kan blandas med varandra för att sedan justeras 
med den mittersta färgen för att få rätt nyans på andra områden.

(Läggs med concealerborste.)

Ögonenbrynen fixar jag med mjälp av Tri Brow från Make Up Store,
som har en mer vattenfast färg som gör att brynen får ett lyft.


Den mittersta färgen färster bättre (inte lika "ögonskuggsaktig som de andra två).
Vilket gör att skuggan fäster bättre. Den mörkaste lägger jag alltid i mitten
av ögonbrynet för att få ett till ett djup brynet.

-

Sedan gör symmetrin mycket i hur snyggt det blir (ju mer lika desto bättre resultat),
men även att anpassa sina sminkningar efter vad som ser bäst ut på en själv viktigt.
Dvs. att hitta sina egna favoritprodukter och sin egen look.
Oftast ser man bäst själv vad som fungerar eller inte.

Next step är att tipsa om hur jag lägger fina läppar!


Använder penna på detta sätt när jag ska tweeza brynen till rätt form innan skuggan.
Även tweezer från MUS använder jag här (snedställd sådan).
Och anledningen till att jag använder den är för att den lättare tar med sig även små strån.

Ger ansiktet ett stort lyft att forma brynen på rätt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C