26 maj 2016

Make Up Tuturials' Thursday



Make up tutorials evening. Red lips.
Fun fun!

Läppenna  - Russia
Läppglans - Monaco
Bryntrio i svart/grått

1. Markerar läpparna (först amorbågen och sedan utåt med läppenna).
Fyller lätt i röd färg efter att jag markerat hela läppkonturerna noggrant.
2. Fyller i brynen med mittersta gelfärgen och använder sedan den ljusaste färgen
för att fylla i färg och även markera kanter. Avslutar med svart mitt i brynet.
Låter början av brynet vara ljusast (in mot pannan.)


Använder trestegsprincipen när jag måttar vart brynet ska börja, vart det ska sluta
och vart den högsta punkten i mitten ska ligga för att sedan fylla i rätt nyans skugga.
Borstar även brynen uppåt med penseln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
Känd fashionista, småbarnsmamma och bloggerska. Har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Bloggar även om mitt familjeliv som singelmamma. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbar inom restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Snapchat: Cindy_Hedberg. Massa kärlek /C