26 maj 2016

Make Up Tuturials' Thursday



Make up tutorials evening. Red lips.
Fun fun!

Läppenna  - Russia
Läppglans - Monaco
Bryntrio i svart/grått

1. Markerar läpparna (först amorbågen och sedan utåt med läppenna).
Fyller lätt i röd färg efter att jag markerat hela läppkonturerna noggrant.
2. Fyller i brynen med mittersta gelfärgen och använder sedan den ljusaste färgen
för att fylla i färg och även markera kanter. Avslutar med svart mitt i brynet.
Låter början av brynet vara ljusast (in mot pannan.)


Använder trestegsprincipen när jag måttar vart brynet ska börja, vart det ska sluta
och vart den högsta punkten i mitten ska ligga för att sedan fylla i rätt nyans skugga.
Borstar även brynen uppåt med penseln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C