7 juni 2016

Dagens roliga: Dagishämtning

På väg in mot förskolan för att hämta upp Olivia. Ute på lekplatsen syns hon inte till varav jag går fram till en av dagisfröknarna för att fråga vart hon håller hus.

Dagisfröken: Hon är inne i förrådet. 

Jag: Okej. 

Dagisfröken: Hon är där inne och städar med några andra.

Jag: Där inne? Pekar mot ett rött sjul och får ett nickande svar. Väl där inne står hon med tre andra och sopar så att dammet yr. Vi går ut och jag svarar snabbt till dagisfröken:

Jag: Det här händer väldigt sällan hemma. (Ingen värdering lagd i detta samtal, bara ett kort konstaterande att hon kan om hon vill.)

Och så går vi hand i hand mot bussen.

-

Dagens bästa citat av Olivia:

- När mamma födde såg hon ut som en köttbulle och jag som ett russin. (Min mage symboliserade det runda med en köttbulle och av att hon legat i min mage i 9 månader fick henne att till slut se ut som ett russin.)

Klockrent. För så var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skellefteå, Västerbotten, Sweden
34-årig tonårsmamma och bloggerska som har passion för stil, mode, trender, skönhet och resor. Även lite mat- och dryckestips kan dyka upp mellan varven då jag jobbat inom hotell- och restaurangbranschen. Född och uppväxt i Skellefteå med rötter från sydostasiatiska Indonesien och Sverige, bor i Skellefteå. Driver en populär blogg med minst 2000 unika läsare. För kontakt maila mig på: Cindy_Hedberg@hotmail.com. Instagram: Cindy_Hedberg, Cindys_Mode. Massa kärlek /C